fredag 3 juli 2009

3 juli Three Funky Frauleins

De roligaste jobben ger minst pengar medans de tråkigaste ger mest. Men teaterfolk är roligare än banktjänstemän. Enligt min bok.
Grannen ger mig ägg för att jag tar hand om posten och blommorna. Som förr i tiden.
Har hittat en Ski-bo kompis. Det är år sedan de två senaste svek.
Under uppvärmningen på cykel i gymet idag: en kille bredvid mig trampade så frenetiskt hårt att svetten bokstavligen droppade ned på cykeln i mängder. Jag höll på kräkas. Ja, han torkade av cykeln efteråt. Huva! Själv hatar jag att svettas just i ansiktet. Har en handduk med mig hela tiden.
Tar 100 kg 2 x 15 i benpress. Benen skakade mot slutet men jag log självgott!
Måste erkänna att jag så här i sommartid saknar glass. Det där kalla, svalkande. Ska testa att göra glass utan socker. De som är just beroende av den varan, säger att det inte är gott. Men vi andra, avprogrammerade individer, vi tycker nog bara att det är supergott med nåt kallt.
Annars är det flott, flott som gäller.
För övrigt: ibland säger man att man ska aldrig å sen gör man det i alla fall. Men en sak som aldrig kommer att hända och jag ska förklara varför: jag kommer aldrig att tatuera mig! Det är så förbaskat fult. Varje gång jag ser en person på stan med tatuering, slås jag av hur fult jag faktiskt tycker det är. Det ser ut som hötorgskonst målat med en trist blå-grå färg. Allt ser bara trist och oestetiskt ut. Det är så provocerande fult. Fula saker provocerar mig och min snobbiga estetism.
Men.
Det är sällan fel på personen.
Bara tatueringen.
Slutligen: bildbyrån jag är med i är i en sån ekonomisk kris att de inte betalar ut räkningarna. Jag har mailat vd på uppmaning av min kontaktperson; för att trycka på, för att klaga på den bristande informationen.
Vd är på semester. Snart utbränd?
Fult, fult.

Inga kommentarer: