onsdag 1 juli 2009

1 juli Vem är du, vem är jag?

Nån sa till mig en gång att jag är så oflexibel. Inget kan vara mer fel. Jag ändrar i mitt schema mest hela tiden för att möjliggöra möten och utföra tjänster. Jag strukturerar tillvaron och skissar gärna upp min vardag som är full av diverse vardagliga och emellanåt spännande aktiviteter. Att sen valpögda människor ber om hjälp och att jag gör det, och därmed stjälper min utformade plan, är sånt som jag faktiskt kan hantera.
Jag till och med budgeterar tid & kraft för andras fuck ups. Och det vet dom!

Ibland när man förväntas lista sina egenskaper, vid jobbansökningar eller andra mer privata situationer, använder man redan uttjatade och slitna fraser. För vad betyder lojalitet egentligen? Eller humor för den delen.
Jag har humor. Jag skulle älska att umgås med mig själv - hahaha - men frågan är hur min humor matchas med någon annans. Jag har humor. Har du? En sort som är kompatibel med min, alltså.
Frågan just nu i denna sekund är om en riktigt, i mina ögon sett, tråkig frimärkssamlar-typ någonsin gapflabbar.
De riktigt tråkiga SCA:iterna (medeltids-köret ni vet) de var sååååå tråkiga att klockorna gick baklänges.
När de flinade var det mest nåt putslustigt, totalt obegriplig referens till nåt obskyrt. Var det nåt modernt, så var det Monty Python-relaterat eller referenser till nåt jävla dataspel.
Vad vill jag ha sagt?
Allt är relativt. Lojalitet, humor, stresstålighet och spontanitet. Vem är du och vad behöver du?
By the way -
Sponan är ju även den som tar ett sms-lån en vanlig tisdag.
Spontan och dum. Noll impulskontroll.
Annars är spontan är positivt laddat ord.
Är jag positivt spontan?

Inga kommentarer: