måndag 20 juli 2009

20 juli Frukost vid Träsket, cykeltur vid Älven och bad i poolen

Drack upp morgonkaffet sittandes på poolocket och tittade ut över ett morgonspegelblankt Träsk. Vårt viktiga Vittjärvsträsk börjar leva upp i slutet av första decenniet på 2000-talet. Framtiden.
Jag cyklade ned till stan igår och idag har jag ont i häcken. Måste fixa till cykeln i storstan och upprätthålla den talangen. Det är en frihetskänsla att trampa utmed Luleälven och lyssna på ELO, Sweet och andra gamla stofiler.
Träffade Anki. Hon hade klippt sig. Man kan säga att hon har, efter 43 år, bytt frisyr. Skitsnyggt.
Vi pratade LCHF och träning, omvartannat. Fick mycket värdefulla träningstips, så nu kan jag knappt bärga mig. Anki har styrketränat länge. På ett vis, sedan vi var ungar, har Anki alltid varit vältränad. Hon hängde runt i lianer i träden i Kusån. Det var mest hon som klättrade. Jag har ju alltid varit lite rädd för höjder och backar och sånt (aldrig bungy jump då för min del men det är väl ute som aktivitet). Men inte Anki. Hon är rädd för isar. Men det är en annan sak.
Hon har bra balans också. Kan stå upprätt och balansera på en sån där yoga/balansboll.
Galet.
Så vi satt vid Kyrkkläppen och jag åt min medhavda lax/majo/ägg-lunch och Anki krälade runt på bänken och visade en top of the pops-magövning för framtidabruk.
Vi promenerade runt Bodån också. Man har satt upp stora bilder utmed promenadstråket - sv/v-foton från förr. Något att titta på om man har vägarna förbi.
Idag är det måndag och fint väder. Lite sommardis. Jag vet inte i vilken ordning jag ska göra saker: alternativen är shopping och bad och powerwalk men i vilken ordning?
Funderar på cykeltur + shopping men tänk om det mulnar på, då har jag förbrukat mitt träskbad!
Powerwalk kan vänta tills i afton och badet tills i eftermiddag. Jag klär mig och fejsar häcken, om man säger så.
Igår invigde jag poolen. Gick runt med håven och fiskade upp ett och annat blad och annat skräp, tackochlov ingen groda. Senare ska jag spana in Vings hemsida, som lär vara en felkonstruktion. Dags för ett litet mail? Det var fler klagomål till andra instanser jag tänkte föra fram men det får bli en annan dag. Bland annat en utskällning till TV3 som klipper för reklam i filmer på ett jävligt konstigt sätt. Förstörde "Walk the line" fullkomligen igår. Ärthjärnor!
Sen kan man ju fundera på om jag verkligen ska shoppa mer... efter Ullared och andra dyra transportfadäser.
Jag får se.

Inga kommentarer: