söndag 26 juli 2009

26 juli Andedräkt från urskogen

Ställde in väskorna i fredags och där fick de stå. Vaknade bland kuddar, Ullareds-påsar och ouppackad väska imorse och det var bara att röja. Struntade i träning men gick en timmes promenad. Vattnade blommor hos grannarna och har hemma hos mig själv tagit död på en till murgröna. Inte så svårt.
Försöker orientera mig bland blu ray-spelare och vanlig DVD. Tänker: jag håller mig till DVD. Jaha. Inspelningsbar eller bara en rakt uppoch ner?
Alltid dessa beslut.
di Leva på TV i morse. Reportern frågar vad han brukar göra med sin son. Den lila mannen svarar: bada och dansa. Det ena har jag sett i alla fall.
Cosmo, som ungen heter, önskar sig i sju års present att pappan ska lyckas omvända hela jordens befolkning till vegitarism.
Han har misslyckats på förhand kan jag då säga. Om så alla vänder om, ska jag fortsättningsvis gnaga på en karrékotlett. Ändra inte ett vinnande koncept!
Smakar och luktar bäver ur munnen. Ett säkert tecken att man bränner kroppsfett. Och då står man gärna ut.

Inga kommentarer: