måndag 20 juli 2009

20 juli Bad, bad, bad

Storfyndade på Dollarstore. 8 st coola armband med rockstuk. Jättebilligt! Drog en repa på stan. Man väntar på att en sprillans ny galleria ska öppna. Undertiden har Hemköp stängt och lagt av. Letar skor. Finns två butiker. Väntar tills jag är i schtaaaaan. Boken jag ville köpa var tydligen slut. Gick in på Apoteket för att fylla på min vattenflaska men där luktade så mycket sjukhus att jag vände i dörren.
Trampade hemåt med Perellis "Hero" i lurarna. Körde den tre gånger. Den är så jävla bra! Förtjänade ett bättre öde än det som erbjöds i festivalen.
Invigde den nya badstranden och badade i Träsket. Ringde syrran för att läska. Och nu väntar ett dopp i poolen, efter att ha städat huset.
Jag önskade att jag hade en större lägenhet för då skulle jag ha köpt en balansboll i Ullared. Men var ska jag ha den? Skämtade och sa: jaha, jag får väl sätta den i duschen. Och det var inte ett så tokigt förslag. Om man tänker efter.
Precis nu har jag träffat min brorsson Jim och Elias. Ingen av dem har jag sett på två år. För förra sommaren träffade jag dem inte.
Och tiden går.
Det är på barnen man ser det. Och i avslöjande speglar.

Inga kommentarer: