tisdag 28 juli 2009

28 juli North and south, Mr Thornton och Richard Armitage

Sent om sider har jag hittat fram till en BBC-serie i bästa kostymsnitt: "North and south". Länk finns till Youtube, om du vill titta.
Tyvärr lyckas jag inte länka in en så där fiffig ruta. Det är som att youtube har ändrat sin hemsida eller så är det jag som har haft för lång semester.
I vilket fall som. Serien måste avnjutas. Den är välskriven, oglättig, superskådisar och en Mr Darcy-typ som får hjärtat att klappa några extra varv... Han heter Mr Thornton och skådespelaren är Richard Armitage.
Oh my god, he is handsome!
En titt på http://www.imdb.com/ ger vid handen att han spelade Guy of Gisbourne (elak typ) i det urdåliga serien "Robin Hood" som gick för nåt år sedan. Hoppade av efter typ ett halvt avsnitt.
Jag kanske borde se den igen.
Inser också att att han är med i "Sparkhouse" och ta-dah - det är ytterligare en miniserie jag har haft legande i hyllan och inte riktigt kommit mig för... Big mistake!
Onödigt att säga är det en mängd förvecklingar och missförstånd, i bästa romantiska snitt, allt serverat i en sorts sorgesam ton. Lite som "Wuthering Heights" och ja, vore han inte underbar som Heathcliff, så säg?

Inga kommentarer: