torsdag 23 juli 2009

23 juli Smycken och tidningspapper

Eva Rosendahl är en konstnär i Boden som jag har lärt känna. Hon gör allt möjligt. Särskilt duktig är hon i keramik och emalj. Jag var hos henne igår och cyklade i väg hem efter fyra-fem timmars surr med fem stycken smycken i väskan. Kunde inte bestämma mig utan slog på stort.

Kan också rekommendera att putsa fönster med tidningspapper. Grovt sagt kan man säga att det är det enda man kan ha kvällstidningarna till. Blaska av rutorna och torka snustorrt. Fönstren har starropererats.

Så har en vecka gått och det är dags att runda av. Åker hem imorgon och håller på att samla ihop diverse kattleksaker och sockar som ligger lite här och var. Ikväll blir det en gammal goding: "Rakt upp i 90-talet". Har du inte sett den, så gör det.

Funderar fortfarande på servisen på Dollarstore men jag tror jag sansar mig.

Inga kommentarer: