fredag 3 september 2010

3 sep Kalsongläge & Jesus

Min dag verkar aldrig sluta.
Fortsätter med mina bilder.
Det är kalsongläge och jag lyssnar på Jesus Christ Superstar och sjunger med så Rödluvan ylar i bakgrunden och jag blir väl vräkt snart.
Men det är inte samma ad lib på den här skivan som originalet från 1970.
Jag sjunger lite "fel" fast jag kan VARJE stavelse. Trots familjens minst sagt ljumma inställning till allt som har att göra med religion så kan jag min rockopera tack vare att syrran fick skivan på sin femtonårsdag.
FANTASTISK MUSIK. Och texten... Herre gud!

Det som förvånade mig när jag kom till musiklinjen i Skellefteå var att så få kände till "Jesus Christ Superstar" av Andrew Lloyd Webber och Tim Rice . Det var som om det var suspekt.
Jag menar, bio var ju nåt man hade åsikter om, så... vad kan man vänta sig. Too much rock and rebell yell.
Det kanske var för mycket att bjuda in Ian Gillan - att sjunga Jesus-rollen.
Han kunde lika väl ha sagt att han var bög.
Ooooooooo!
Keep your fingers crossed - typ.
Men eftersom jag är en så kallad fag hag så är det som att komma hem.
Bring it on.
Man kan nästan bli religiös när man lyssnar på la musica.
Join the sekt!

Inga kommentarer: