lördag 25 september 2010

25 sep Wall Street 2 - got to see

"Wall street 2 - money never sleeps" är en rulle jag ska se så fort jag kan. Äääääääälskar originalet från 1987, så nu har jag bänkat mig framför icefilms.nu för att för femte gången ellernåtsånt se mastodontfilmen signerad Oliver Stone.
Gekko lämnar fängelset.
Typ.
Mr Gekko och WS 1 är meget populär bland studenter på Handels och slickade snubbar på Stureplan. Han är lite som en Jesusfigur. En idol och förebild i vart fall.
Det är nu man ska bli rädd och/eller inte förvånad över alla griserier som sker i samhället.
Själv är jag lite "förstörd" efter "Snabba cash". Går runt på stan - de få gånger jag har orkat hasa mig iväg post-op - och tittar misstänksamt på var och varannan filur downtown.
Vad har du i bagaget då lilla vän? vill jag väsa mellan magonts-attackerna. Och jävlar den som knuffar in sig själv mot min buk - han får se på moppo! Då kör jag ett utfall som får juggemaffian att skaka i sina grundvallar.
Om de har några.
NU=DATABIO!

Inga kommentarer: