måndag 20 september 2010

20 sep En mörk dag

Vilket jävla skitval! Vad ska man annars säga?
Det här kommer jag sent att glömma. Tur att pappa slipper se det här. Jag säger då det.
Det är så mycket trippelfel med resultatet.
SD i riksdagen. Man skulle ju kunna sätta punkt där.
Men att Moderaterna fortsätter att skrida framåt...
Och sossarna bakåt.
Jag blir matt, ledsen, upprörd och för en gångs skull är det inte post-op:s känslan som orsakar ont i magen.

Moderaterna är som ett smart reklamföretag. Nästan som en konspiration. A take-over.

Jag tror att de är det parti som har snott väljare från sossarna.
Sossar som har gått på propagandan om en vänligt kamouflerad moderatpolitik; som tänker "plånbok" istället för "gemensam välfärd".

Så - socialdemokraterna måste köra en strategi som liknar kamplusta à la Rocky eller Karate Kid.
Underskatta inte en underdog.

För övrigt tror jag Ohly har rätt i sin analys angående SD. En del av deras väljare är såna som Carina Åhs (Debattartikel om SD). Enkelt uttryckt: Monterar man ned välfärden, sker konsekvenser som skapar grogrund för missnöje. Klassisk fil för partier som just SD.

Inga kommentarer: