tisdag 28 september 2010

28 sep Här kommer Ville å Valle å Viktor!

Har klippt fram lockarna idag. Min frisör visade mig en ny produkt: tuperingspuder tror jag att det hette. Man strör lite puder i hårbotten och rufsar runt. Lite extra volym.
Vem utvecklar såna produkter? Jag vill ha ett namn. Går det inte lika bra med potatismjöl?

Ser fram emot att sluta med citodon så man kan få sig ett rejält glas med vin. Livet börjar kännas trist.

Man varnar för en extremkall vinter i år igen. Ska man behöva stå ensam och alena ute i Skarpnäck i 20 minusgrader och vänta på en nattbuss som aldrig kommer för att SL inte fixar kylan?
Nej tack.
Kan jag vinna pengar nån gång så jag får vifta med fingret åt alla.

Har precis börjat med en ny bok, "Barn 44". Börjar i Ukraina på 30-talet. Givetvis snö och kyla och vrålsvält och man jagar byns enda överlevande katt.
Är det verkligen litteratur som passar mig?

Var uppe på vinden idag med grannen. Rotade runt i ena förrådet och hittade blusar som jag har lagt undan. Två stycken hippie-tunikor med hemmagjorda applikationer à la Ville, Valle och Viktor. Resultatet av pyssel-helg med Anya en gång i tiden.
Ska de få hänga med ett tag till eller är det en passerad tid?
Jag låste hönsnätsdörren och gick ned igen.
Dagens skörd: min svarta höstjacka.

Inga kommentarer: