söndag 29 augusti 2010

29 aug Beauty in decay

(Ursäkta oskärpt bild i photoshop men jag saknar programmet i Lilldatorn).
Jag har sagt det förr och säger det igen - jag är en tvättäkta ruinromantiker. Eller ser det snygga och fantastiska med slitna byggnader och förfallna hus.
Jag fick så jag teg idag.
Vi tog tåget ut till Jurmala - en bad- och kurort. Jättekänd och jätteturistigt. Men idag har det fullkomligen vräkt ned regn, så turisterna höll sig liksom borta.
Väl framme slutade regnet.
Tacksamt när man skall vifta med en kamera.

Nere vid stranden stod två övergivna hotell. En brand för tio år sedan och nu - trasigt, nedklottrat och helt fantastiskt!
Återkommer med bilder. Här ovan ser ni Talented Mr M. Han flyter liksom in i miljön.
Han går inte igång på flagnade husfasader som jag.
Beauty in decay.
Sånt vi kan kosta på oss när man har varmvatten och klosett inom sina egna väggar.

Inga kommentarer: