tisdag 10 augusti 2010

10 aug Bilder, 3D-glasögon och födelsedagar

Måste bara ta en paus i bildhanteringen men jag är snart klar och det känns underbart.

Har precis ringt till Benjamin och grattat honom på dagen. Han är ju inte så mycket för födelsedagar.
Just nu cirkulerar projektet "göra sina egna 3D-glasögon" i huvudet på honom. Allt som behövs är tydligen lite overhead-papper och två tuschpennor.
Helgens pyssel med andra ord.

Har äntligen köpt nytt träningskort. Trots två veckors uppehåll (hoppsan) gick det över förväntan bra. Kanske lite vila gjorde susen.
Ibland ska man pausa för att komma igen med förnyad kraft.
Gäller på alla områden.
Dagens plattityd.

Är det inte lite konstigt att politiker som öppet är emot RUT-avdraget, själva nyttjar det?
Bara för att en sak är tillåten kanske man inte ska göra det. Tänker i vidare perspektiv.

Slängde en blick på mina små teglas från Turkiet, som jag fick av mamma en gång på 90-talet och en stor sorg föll över mig.
Jag saknar henne så.

Inga kommentarer: