tisdag 24 augusti 2010

24 aug SL suger!

SL suger fett.
Vet ni att de har bantat natt-trafiken? Smygbantat ska man väl säga.
Igår var nämligen den första slimmade dagen. En mindre kalldusch för mig.
I vanliga fall - en tidtabell som har rullat på i ÅR - går tåg efter en viss tid på kvällen, från till exempel Skarpnäck varje kvart: 23.30, 23.45, 00.00, osv. (Just nu i skrivande stund vet jag inte när sista tåget gick i vanliga fall - 0045?)
Igår när jag trippade nedför trappan i Skarpnäck, runt 23.42, såg jag tåget glida iväg framför ögonen på mig.
Ja, jag blev irriterad. Oviss om tidtabellsförändringen, ringde jag och påpekade att de hade åkt före utsatt tid.

Ja, hur ids jag kan du tycka. I det här läget ville jag bara hem också på grund av konstant magont som dessutom hade börjat accelerera.
Så jag tänkte att om de har, av okänd anledning ändrat tabellen, att tidigarelägga avfärden med två minuter, så går det väl ett tåg 23.58.
Nej men se - bara på helgerna. Det vill säga fredag lördag.
Missar man 23.43-tåget (som jag gjorde) måste man vänta ända till 00.13.
Åh, så bortskämt! På landsbygden ska man väl vara glad om det går nån buss alls.
Men SL vill gärna slå sig för bröstet och hävda att de står för service.
Men det HÄR är inte service!

Så jag ringde igen till KUNDTJÄNST och hm... lät väl lite arg, och framförde mina klagomål.
När så tåget äntligen rullar in och jag pratar med tågföraren, visar sig att även de anställda knorrar åt denna förändring.
Tro väl fan det - det har säkerligen försämrat deras arbetstider på ett sätt varken jag eller du har inblick i.

En timme senare (en resa som tar runt 25 minuter i vanliga fall) var jag hemma.
Och idag - idag har jag mailat ett klagobrev.
Det är inte det första de kommer att få.
Och det ser ut som om alla linjer har blivit drabbade. Ska kolla en extra vända.
Hoppas, hoppas att folk tar fram fransosen i sig och klagar.
För mig personligen är det här absolut mindre kul.

När jag vandrar uppför gatan, dubbelvikt av smärta, trött och irriterad tänker jag:
"Allt handlar tydligen om att tjäna pengar".
Det är det enda vårt samhälle går ut på.
Det är så sorgligt.
Idag mår jag bättre.
Har tränat och skall städa/tvätta inför resan.
SL ska få ett mail till.

Inga kommentarer: