måndag 16 augusti 2010

16 aug IKEA - som plåster på skavsår

Dr Data kommer på onsdag.
Har inte så stora förväntningar... men nåt måste vi ju komma fram till.
I ren förtvivlan åkte jag till IKEA.
Spanade in nya bestik och tallrikar. Kollade hallmöbel och annat smått & gott.
Fick en liten hyllbärare gratis.
Till slut var jag så trött & less att jag ville gråta. Missade gratisbussen och åkte SL hem.

Har pratat religion med Anki.
Hon skällde ut en från Korskyrkan häromdagen som kallade hennes barn syndare.
Han blev tyst.
Hon har argument på lager - trust me.
Jag vet inte om det behövs så många tunga argument när man kallar ens ungar för syndare.
En smäll på käften kan räcka.

Nu kopplar jag ur minidatorn, lägger mig till rätta och glömmer de facto att jag har tvätttid i ottan imorgon.
Ska försöka byta.

Inga kommentarer: