fredag 27 augusti 2010

27 aug Film & sovsällskap

Äntligen! Beji har hjälpt med att koppla ihop lilldatorn med TV. En bit sockerkaka, tänker du men det var lite klurigare än vid första anblicken.
Massor med sladdar blev det : el, internet och ljud.
Så skulle vi försöka samsas om en film, streamad via hemsida.
Inte helt lätt.
Vi såg "Salt".
Vad är det för fel på Angelina Jolie?
Urusel skådis och det enda man kan fokusera på är hennes läppar.
Så synd på en övrigt vacker kvinna.
Hon med ett enda ansiktsuttryck och när hon ler (de få gånger hon gör det) smälter hon is i Nordpolen.

Vi var på bio. En födelsedagspresent till Beji-boy. Han fick ett rabattkort också. Tre filmer till för halva priset.
Vi skulle skratta till "Bröderna Karlsson".
Det var planen.
Men tittade på "Inception" istället.
Man skulle kunna säga att det är vild blandning av "Matrix", med lite "Shutter island", "Identity" och väldigt mycket hi-tech filmiska lösningar. Snygga som få.
Men gud vilken snårig film. När man går in och ut ur drömmar, på olika nivåer - det är inte lätt att hänga med då.
Killen som satt bredvid Benji hade sett filmen tidigare men behövde en ny vända för att förstå.
Ok.
Emellanåt tyckte jag den var briljant och annorlunda.
Andra gånger gäspade jag över det kvasiintellektuella snacket.
Jag har svårt att bestämma mig.
Jag tänker: Ett intressant upplägg och innehåll,men man dränker det med effekter.
The american way. Lite för att dölja till exempel just hur en arkitekt bygger en drömvärld...
Det kanske inte är där man ska lägga krutet på ens funderingar.
Ska man tänka alls?

Inga kommentarer: