torsdag 19 april 2007

Livet genom en gulgrönlins

Det dummaste på länge måste vara beslutet att sätta in två olika linser i ögonen på en fotograf varav den ena linsen var gulgrön och den andra neutral. Tack och lov att man har gått kursen "Ta ingen skit". Jag är den enda som har märkt skillnaden och klagat på ingreppet!
Ett pilotfall.
Unik i världen.
Hm.
Tre starroperationer på två ögon, inte illa! Nu kan jag då meddela att världen är kalibrerad efter ett neutral, alldeles vitt och genomskinligt filter. Mina ögon är synkade med varandra. Rent som snö men jag kan inte läsa. Mina gamla (endast ett halvår gamla glasögon) hänger en bit nedanför halsen i ett senilsnöre som en krycka i tillvaron.
OM någon känner för att sponsra mig med pengar så titta hitåt. Det senaste halvåret har det runnit ur händerna pga resor, dödsfall, veterinärer och glasögon. Det blir blodpudding och ravioli ett tag framöver.
Men nu - en bulle! Som god tröst i tillvaron.

Inga kommentarer: