lördag 21 april 2007

En lottovinst löser mina bekymmer

Har precis spelat på lotto. Har väl inga stora förväntningar. Inga alls. Men desto roligare och vidlyftigare dagdrömmar runt en eventuell vinst. Om det var hysteriska resor till NewYork och ny lägenhet som stod på önskelistan tidigare, så har den ändrats helt nyligen. Det handlar om stora summor men mindre flashig.
Om jag vann (beror på hur mycket), skulle jag öronböj köpa ut mina syskon ur dödsboet efter mamma. Jag skulle ta över huset, fixa det som behövs renoveras men bibehålla stuket på inredningen. Och jag skulle anställa en vaktmästare, en hustomte som skottade snö om vintern, klippte gräsmattan i juni, spolade i toaletten och vattnade blommorna och annat runtikring. Och när jag hade semester skulle han eller hon få betalt men slippa göra dessa sysslor, för då var det min tur.
Den som blev anställd skulle inte vara en familjemedlem. Då skulle det inte bli ett jobb, bara nånting man klämmer in i agendan "när man ändå åker ut till Vittjärv".
Nånting att drömma om när man sitter på tunnelbanan en blåsig dag i april och funderar hur den närmaste framtiden ser ut.

Inga kommentarer: