söndag 29 april 2007

Hatar ljud som inte är mina egna

Förresten - dagens HAT infann sig igår natt på väg hem från jobbet. Varför alla dessa snorungar med mobiler med högtalare? Spelar skithögt, äcklig techno (det spelar ingen roll om det så är Mika - jag är trött och vill inte höra).
Med fara för mitt liv bad jag dem sänka, tjejerna vänder sig och stirrar dumt och fortsätter.
Hade jag varit: beväpnad, full eller bara något störd hade jag blåst huvudet av dem särskilt den ena för hon började knuffas dessutom. Så hat till alla mobiltillverkare som gör livet surt för oss andra.
Hat till snorungar som inte kan ta en tillsägelse. Och ja, jag vet jag börjar bli gammal, med konsekvens att jag verkligen inte uppskattar höga ljud och vill inte bli exponerad till små tecken på att samhället glider i nedförsbacke. Det börjar med ljud och slutar med krig!

En påtår, någon?

Inga kommentarer: