fredag 8 mars 2013

8 mars Den dagen vi borde få samma lön

Precis när det har sjunkit in i mitt hjärta, att jag vill och kan köpa en Ipad - går skrivaren sönder.
Det är såna gånger jag säger: aldrig får man vara riktigt glad.
Så jag sätter mig och googlar, googlar mig trött.
Laser eller bläckstråle?
Så jag klarar mig eller lite bättre?
Ja det är frågan.
Det är lurigt med bläckomkostnaderna.
Just nu är jag inne på laser, eftersom jag väldigt sällan printar ut foton.
Det är inte som förr.
Inget är som förr.
Delvis beror det på att den "nya" datorns Windows 7 inte pratar med skrivaren (eller skannern för den delen).
Tröttsamt.
Mjölken är slut också.
Bara det kan ju få en att gråta.

På tisdag är det rekryteringsträff. Jag bör ha mitt CV med mig.
Snälla Benji printar på sitt jobb och levererar.
Kreativt tänkande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det är min slogan...