fredag 1 mars 2013

1 mars Välkommen våren!

Nyduschad och leende är intakt.
Idag går jag till Arbetsförmedlingen efter ha skrivit in mig i går.
Jag är på jakt efter ett subventionerad jobbcoach. Och jag vill inte bli ifrågasatt!

Sen väntar jobbansökningar och datorstäd.

En kompis dator har antagligen kraschat men informationen jag fick via sms igår var så förvirrande att vi måste tala ut om detta ikväll.
Datorakuten via telefon.
Jag är inget ess men jag har hjälpt henne förut.

Ringde till Försvarsmakten igår för det traditionella "ringatillbaka"-samtalet.
Det gick så där.
Jag kände mig fejk.
Han var stressad.
Jag gav inget bestående intryck alls så det var liksom lite fruktlös men jag gjorde det.
Det kanske var det som var grejen.
Att göra det.
Jag har tusen frågor. Egentligen. Men det är som vid en föreläsning: har ni några frågor? Och så sitter man och gapar ko-dumt.
Det är klart man har men har du tid?

På min whiteboardtavla står vad som skall göras idag och till veckan. Tur det - annars hade jag flytt.
Som alla andra kriminella, föredrar jag Thailand.
The Connells är hemma by the way. Nu är det bara Elina och Malin som ska sluta shoppa i Bangkok.
Sen kan jag pusta ut.

Inga kommentarer: