torsdag 14 mars 2013

14 mars Det här med att dyka...

Leker tekniksupport i korridoren.
Åse har frågor och jag hade inget svar men hittade det och lärde mig nåt på kuppen.
Frissan, Öppet Hus (om jag ids/hinner) och teater ikväll.
Gratis är gott.

YH-myndigheten duckar för mina frågor. Men jag vet ändå vad svaret blir. På ett ungefär.
Jag vill ändå ställa dem - out in the open.

Nu har jag förstått varför Jobbsafari etc skickar mail till mig klockan två på natten.
Det är för att förbereda jobbsökarna (som helst ska vara uppe dygnet runt) så de kan kasta sig över CV:et när klockan slår sju.
Fast egentligen är det telefonen man skall kasta sig över.
Likt en hyena.

Måste erkänna att jag slötittade på "Kändishoppet" härom kvällen. Om vi bortser från det tunga faktum att man kan tydligen göra program om allt och "kändisarna" känns knappast heta men väldigt sugna på TV-uppmärksamhet, om vi omskriver det lite snyggt - om vi bortser från det - så var det lite småintressant att få hoppen förklarade.
Sen är det ju så att jag gillar att bada men är höjdrädd så jag krälade runt i sängen och kände i magen hur det skulle kännas att dyka från fem meters höjd med huvudet före.
Nä.
Inte jag.
Inte för pengar.
Inte för TV-uppmärksamhet.
Men det är ju jag.
Huvva!

Inga kommentarer: