söndag 9 december 2012

9 dec Crêpes på Söder

Just hemkommen från en trevlig middag med familjen. Vi var på À la crêpes, på Söder.
Är mer än supermätt nu.
Rekommenderas varmt.
Innan dess älgade jag in på två Claes O och letade efter en särskild ljusslinga.
Slut.
Så typiskt.
Efter middagen drog jag iväg till Bea vid Svedmyra - på vinst och förlust. De hade slingan och den var billigare dessutom! Ibland måste jag få ha lite tur.
Nu samlar jag kraft för dekorationspyssel men jag orkar knappt lyfta ett finger.
Får jag slippa?
Vill bara hänga. Men vad är den torra franska cidern när man bäst behöver den?
Om jag hjälper grannen lite kanske jag får mig ett glas.

Dagens Fundering: Varför måste Rihanna nästan posera naken på konsertaffischen? Varför finns det behovet? Säg som det är - det säljer mer. Men hur greedy ska man behöva bli?

Inga kommentarer: