tisdag 11 december 2012

11 dec Tekniken funkar!

OK.
Jag tror jag har rott iland det här.
Jag har en ny mailadress och en ny bredbandsuppkoppling: inger.bladh@comhem.se

Jag började med att öppna kartongen från comhem som har stått obruten i hallen sedan en tid tillbaka.
Som en katt runt en skål med skållhet gröt har jag tassat omkring och inte vågat eller haft tid/ork att ta itu med det här.
Hela dagen har varit öronmärkt till detta.
Jag har tagit det lugnt och gått metodiskt tillväga.
Första patrull var när jag upptäckte av att min stationära dator inte hade något trådlöst nätverkskort.
I mysbyxor halkade jag runt i modden bort till hysteriska webbhallen och köpte ett.
Sen var det bara att installera det och synka ihop det med modemet.
Det som egentligen tog tid var e-posten.
Men med tanke på min apokalyptiska sinnesstämning, gick allt bra.
Nu ska bara mobilen synkas ihop med allt... Jo, tjena! Det får bli en annan dag.

Ikväll ska här firas! Jag har köpt en lussekatt och fransk cider.
Skall icke intagas tillsammans.
Min fokusering denna dag var så intensiv att jag åt inget förrän klockan var halv fyra.
Förstår inte riktigt hur det gick.

En annan upptäckt: nämnde tidigare att jag hade problem med brännaren. Googlade runt som hastigast på nätet igår, fick reda på att det är fler än jag som har stött på samma problem med Nero.
Via Fredrik Kurtson - min datahjälte på Facebook - fick jag tips om en annat program som han använder sig av.
Det är gratis.
Gratis är kul - men inte när jag väntar på pengarna.
Det är testat och det gick!
Helt plötsligt slog det mig igår varför Nero bränningsprogram heter just Nero.
Han var dum och brände Rom.

Inga kommentarer: