torsdag 20 december 2012

20 dec En härlig julig pysseldag


Photo: Mammas julgranspumlor från tja, jag har alltid "sett dem". Ligger framme året om. Liksom att lyssna på Sinatra men visst - det ger julpysselstämning. 
Mammas julgranspumlor från tja, jag har alltid "sett dem". 50-60-tal?
Ligger framme året om. 
Liksom att lyssna på Sinatra (det kan man göra året om, menar jag) men visst - det ger tung julpysselstämning.

Tidigare idag:
Känner mig urban och tillfreds. Läser en tidning, dricker kaffe ensam på Espresso house och bara kopplar av. I högtalarna julmusik. Får New York-film-feeling.
Jag har det bra.
På fötterna: varma, halkfria OCH snygga skor.

Läser: de som halkar och belastar akuten är inte äldre utan ungdomar i usla skor samt folk som stressar.
Djupandas och lämna converse hemma.
Du är inte cool bara dum.
 

 
Vill ha allt i inredningsbutiken Raja!

På förmiddagen:
Jansson i ugnen och avloppet rensat!
"Vi ska sy och vi ska klippa..."


Jag har fått ett julkort men ser varken på handstilen eller underskriften vem det är ifrån. 
Säg, är det nån här? 
Jag är glad ändå men kan inte rikta glädjen åt någon specifik person.

Har ätit upp julmaten! Måste göra en ny tjälknöl.

Imorse:
Dagens överraskning! Medbjuden på Hobbit på lördag. Bio i tre timmar. Vojne.

Inga kommentarer: