torsdag 13 december 2012

13 dec Julmys och bacontavlor

Fick Claudius-feeling igår och ville se serien igen. Helt plötsligt dog min dvd. Där hade jag bäddat ned mig med katt & mysbelysning.
Det blev "Criminal Minds" istället och jag somnade.

Just nu: tjälknöl i ugnen. Ny DVD inkopplad och mammas julstjärna från 50-talet (?) hänger i fönstret.
Aerobic blev inställd och jag fikade med Madame U på Vetekatten.

Kommer ni ihåg att jag berättade om konstnären som målade med aska från ett koncentrationsläger?
Utställningen har stängts i förtid. Galleristen ledsnade på kritiken och bommade igen.

På tal om konst - fast mer hötorgigt. Jason Mecier heter konstnären som lägger mosaik föreställande kända människor. Här nedan ser du skådespelaren Kevin Bacon gjord av drygt sju kilo fläsk. Lite läbbigt, eller hur? Mer av Meciers konst hittar du här.


Inga kommentarer: