lördag 15 december 2012

15 dec Utan Titel

Fredag
Kombinerar motion med ett ärende till In & Finn på Fridhemsplan. Men det jag skulle köpa är slut.
Visst är det typiskt.
Det var en planeringstavla à la whitheboard, för hela veckan.

Knallade in på sjaskiga Eden och hittade en billigare och mindre variant som nu är uppmonterad på min dörr.

Sent hemkommen vid halv tolv-ish igår natt var Sveavägen belamrad av bilar.
Vad hade hänt?

Tittade på "Jag, Claudius" och åt lite sill.

Lördag
Försov mig utan att behöva passa en tid. Vaknade halv tolv!
Efter dagar av sabbad sömn var det tydligen något jag behövde.
Inte ens Rödluvan var vaken.
Mätt på torrisar. Då finns det ingen anledning att väcka matte.

DVD-akuten ryckte ut till grannen. Levererade en stor hög med BBC-serier.
Diggiolo-turnén på TV. Fascinerande hur poppis det är.
Utsålt. Inte riktigt min teabag.
Tur att vi gillar olika.
Men.
Jag skrattade gott åt Loreen-parodin. Riktigt gott.

Ute snöar det ymnigt.
Ser ut att vara hårda flingor.
I kombination med nollgradigt - nä, jag stannar hemma tills jag måste till jobbet.

Inga kommentarer: