tisdag 25 december 2012

25 dec Juldagen!

SL visade sig från sin bästa sida och skjutsade mig hela vägen hem sent igår utan problem.
Små saker man uppskattar.

Drack lite cider och kopplade av med "Sum of all fears" som jag somnade ifrån.
Gör inget, eftersom filmen är redan sedd.

Sovmorgon. Ute - busväder. Lite Wordefued, kramig katt, kaffe och morgonTV.
Svinkallt uppe i norr och SJ har tågproblem.
Folk fick fira jul på ett hotell i Luleå.
Kan tänka mig värre saker men är glad att jag inte var på väg någonstans.

Ronja Rövardotter på TV och jag röjde runt.
Den har inte åldrats så där jättebra.
Halvseg. Kul musik och en överspelande Börje Ahlstedt.
Har aldrig gillat honom.

Sen började mitt Glee-mys.
Har legat efter. Tillslut tappade jag bort var jag var. Letade upp avbrottet och fortsatte.
Njuter av musiken, av hur proffsigt det är och alla tokiga, orealistiska vändningar i handlingen.
Älskar Kurts och Britneys nya klädstil.

Tog en promenad efter busvädret. Men jag ville bara in i fantasivärlden.
Åt julbordsrester och that's it.

Inga kommentarer: