måndag 17 december 2012

17 dec Thai in, thai out

I helgen har jag värkt fram ett beslut. Jag hade lite hjälp, några jag pratade med och från dem fick jag värdefull input.
Jag vacklade mellan nej, kanske, till ett annat alternativ. När måndagen kom, uppenbarade sig mer information och helt plötsligt la sig lugnet.
Jag tog egen kontroll över situationen och greppet blev mer Buddha-lik.
Vad pratar jag om?
Min Thailand-resa, som har varit i gungning.
Jag vet fortfarande inte om det blir av - men lugnet har lagt sig för jag har etiketterat det som en sista-minuten-resa och det känns så mycket bättre.
Det som sker, det sker.

När man åker med andra, hakar på, ska man veta att det blir lite löst i kanterna. Antingen det eller så ska man ha full insyn i planeringen från början.
Det hade jag inte nu. Det var inte min sak att ha.
Då är det bättre att köra lite que sera, sera, som det hette i sången.

Inga kommentarer: