onsdag 12 december 2012

12 dec Mail in & mail out

Under två års tid jag har haft min Iphone har jag inte lyckats använda min mail fullt ut.
Jag har kunnat ta emot mail (via bredbandsbolaget) men inte kunna skicka tillbaka.
Jag minns att jag ringde. Nej, men se det kunde de inte hjälpa mig med! Jag uppmanades att ringa Bredbandshjälpen för 19 kr/min och få hjälp med inställningarna.
Jag surnade ihop tänkte "nån annan dag".
Nån annan dag blev två år.

Så nu var det dags att byta över till Comhem. Och äntligen fick jag hjälp i frågan.
För er som hamnar i samma sits:
När man har valt ett nytt konto och ska fylla i in- och utgående servrar, i comhems fall: mailin.comhem.se och mailout.comhem.se - ska man veta att det i den utgående servern ska stå ens telefonoperatörs utgående server. Tjorvigt?
I mitt fall är det Telia, så jag skrev mailout.telia.com - och vips så fungerade skiten!

Tänk vad lätt det kan vara - ibland.

Inga kommentarer: