söndag 8 juli 2012

8 juli En najsig lördag

IGÅR
Som vanligt packade jag badväskan som alltid är packad - come to think about it.
Åsså bad.
Det går inte med ord att beskriva känsla att simma i den här sjön. Det är spabehandling, avkoppling, lite motion, total upplevelse och meditation i ett paket.
Gratis dessutom.
Bara några stämplar på SL-remsan.
Reser med sån nu istället för kort.
Men man blir trött också.
Utpumpad på ett trevligt sätt.
Men recharged på samma gång.

Sen gick vi på besök där värdinnan bjöd på iskallt, mousserande vin av det sötare slaget.
Fruktansvärt gott!

Efter maten - vitlöksräkor och grillad kycklingLÅRfilé -  begav jag mig ut i skogen för en lättsam geocache-koll.
För mycket mygg drev mig snabbt hemåt men innan dess...
Det här är en spooky del av skogen. Fick hårda Lars von Trier-"Antichrist"-vibbar. Det var nästan som om rishögarna väste åt mig.
Det var där nånstans Jum-Jum gick vilse och hittades sedan under en gran. Hon såg förskräckt ut.
Sen gick hon aldrig mer in i skogen.

KVÄLLEN avslutades med "Silent witness" - fyra avsnitt på raken.
Tjoho, liksom!

Inga kommentarer: