lördag 28 juli 2012

28 juli Rörig OS-invigning

Fröken Motvals slänger sig över bloggen.
Måste få kommentera OS-invigningen.
Alldeles för lång och jävligt rörig. Vilket det säkert blir när allt ska hända samtidigt.
Vissa inslag var obegripliga och vissa klipp var det ännu mer.
Poppotpurriet var också alldeles, alldeles för långt.
Och det som störde mig mest - en liten detalj - är en riktigt amatörmässig och klantig sådan.
Gillade idén med James Bond men hans bilder var filmade på dagen och Drottningens i realtid dvs kvällstid. DET var inte bra.
Men i övrigt: pompös show, välgjort (naturligtvis), med humor (Mr Bean - vilket jag gillade) och ofrivillig sådan (sjuksyrrorna och Morticia på trummor).
Ändå var ju trummorna riktigt maffiga.
Flygande Mary Poppins (snyggt) och själva tändandet av elden.
Annars jag vet inte... inte min kopp te antagligen.
Början var riktigt, riktigt dålig men det tog sig tillslut - som en brasa.
Med extra allt!
Själv somnade jag PRECIS när svenska delegationen vandrade in.
Visst är det typiskt.

Inga kommentarer: