söndag 29 juli 2012

29 juli Lite bad, lite mat, lite TV

Som vanligt började jag dagen med några illaplacerade WF-drag.
Drog på lite kaffe och klappade katten.
Stod inte ut med Laila Bagge på TV så jag tittade färdigt på ett redan sett avsnitt av "Mördare okänd".
Mindes inte riktigt plotten men när jag såg mördar-skådisen, föll allt på plats.

Mornade mig.

Lite bloggning och undrar fortfarande varför Blogspot tjorvar.
Dags att dra vidare?

Genom gardinen såg jag moln.
Men nu kämpar solen fram.
Det ska bli 25 grader idag.
Jag planerar Älta-tur.
Vadderad sittdyna, bok, cache och kanske Family Two gör mig sällskap.
Det är alltid kul.

Igår hade jag med en vän ut till Hemliga Sjön.
Skulle visa upp mitt smultronställe. Trots värmen blåste det rätt rejält.
Fick hålla i papptallrikarna.
I picnicen: rökt lax, ägg, majo och bigarråer & vindruvor. Inte körsbär, som Gunnar påpekade.
Och han hade rätt.
Frågan är om jag någonsin har ätit körsbär?
Det är ju alltid bigarråer, oavsett hur de ser ut.
Fundering: finns körsbär?

Trots flera dagar av värme har temperaturen gått tillbaka - endast 21 grader.
Så snopet.
Ska kolla idag.

Afterskin togs på verandan - medioker kasslersallad med tsatsiki och lite cider.
Kaffe på det.
Somnade till "Kommissarie Morse". Inte lika bra som jag mindes.
Deckarna är av annan kaliber idag.

Inga kommentarer: