torsdag 19 juli 2012

19 juli Släntra, luncha, planera

Har lallat runt med bror & sambo på stan idag. Sådär i sakta mak - ett tempo man kostar på sig när man inga ärenden har att utföra.
Själv hittade jag en kofta jag inte behöver och en likadan väst som min frisör har.
Behöver jag påpeka att den är betydligt snyggare på henne än på mig.
Fast om jag skulle bry mig i det, stod jag naken på Sergels torg.

Vi åt lunch. Jag blev bjuden fast det hade jag verkligen inte planerat.
Hittade ett schysst ställe på Drottninggatan - tro't eller ej - som heter Drottninghof.
Vi blev glatt överraskade.
(Passera Kungsgatan.)
Jag är fortfarande mätt.
Dumpade av gänget vid Kungsan och drog till Sandra där vi diskuterade upplägget runt vår lilla resa till Dalhalla.
Jag har liksom inte satt mig in i att det är ett himla schysst SPA-hotell vi ska bo på.
Så mysigt!
Vi ska tassa ned till poolen INNAN frukost. Precis som vi gjorde - jag, Petra och Micha-  när vi för två år sedan bodde på SPA-hotellet Vann på västkusten.
Vi badade innan frukost och jag ska INTE jobba!
Tjoho!
Men det är på söndag.
Imorgon väntar ytterligare en tur till Älta för ett snabbt bad (om vädret tillåter) innan det blir vykortsfika med Linnea.
Så ser det ut.
I övrigt...
Min uträkning angående SL-remsan visar sig stämma exakt.
Jag sparade 200 kr på att inte köpa månadskort.
Bara en sån sak.
Såg Danny på stan.
Vet ni hur jag kände igen honom? Hans ryggtavla. Jättekonstigt...

Inga kommentarer: