fredag 13 juli 2012

13 juli Yet untitled

Igår:
Sitter på en guppande brygga i Brunnsviken och dricker djupa klunkar bubbelvatten, varm efter snabb cykeltur. Det är 20,5 grad i vattnet, det blåser friskt. Ska snart byta om och plaska tillsammans med barn och änder. Men först ska jag läsa lite och bara njuta. För underbart är kort.

Det bidde inget bad - det blåste så förfärligt och jag kunde inte lägga ifrån mig boken.
Nu sitter jag hemma och är beyond trötthet. M a o SCHLUUUT!


Foto: Plötsligt slår det mig hur mycket jag tycker om stadsdelen där jag bor. Jag vill inte bo någon annanstans! Och behöver det heller inte. Omgiven av bekvämligheter. Tänkt efter deckarlån på Stadsbiblioteket. Nu väntar nötter, bok och rose'!
Plötsligt slår det mig hur mycket jag tycker om stadsdelen där jag bor.
Jag vill inte bo någon annanstans! Och behöver det heller inte. Omgiven av bekvämligheter.
Tänkt efter deckarlån på Stadsbiblioteket. Nu väntar nötter, bok och rose'! 

Snart är min första Lee Childs bok utläst så jag måste direkt slänga mig över en ny.
Gick till biblioteket igår, där jag inte har varit på evigheter.
Man kan tydligen låna hem en läsplatta.
Det går framåt.

Inga kommentarer: