tisdag 29 juni 2010

29 juni Bad, Stjärnsmäll och trädkojor

Idag har jag badat. Två gånger.
23 grader i vattnet och det var ljuvligt. Eller det räcker inte.
Svenskan räcker inte till. Jag dog och kom till himlen. Eller nåt sånt. Årets bästa moment.
Sen satt jag matt i hammocken och smuttade på en kopp java.

Äntligen har man satt in luftkonditionerade bussar mellan Slussen och Älta. Det gör sträckan tolerabel.

Micha kom förbi på eftermiddagen. Han fick smaka syrrans bullar, som jag hade snott med mig från frysen, just för att impa. Annars har man ju bara bacon att bjuda på. Och vem vill knapra på det till kaffet? Man behöver ju skrämma gossen i onödan.

Vi tunnelbanade oss i väg till Rålis och amfiteatern för att möta upp med Linnea. Parkteatern visade "Stjärnsmäll". Musik, revy, satir. Underhållande och mysigt.
Det blev värsta Centralpark-feelingen, skriver hon som inte har varit i USA sedan 80-talet.
Skämmes! Vem hakar?
Sista föreställningen går imorgon. Gör något värmestärkande - se Stjärnsmäll!

Dagens karriärförhöjning: åker på torsdag upp till Harads för att plåta designade träkojor/hotell. Micha - den lilla sluge försäljaren - har redan redaktioner på kroken.
Vad vore jag utan Micha?
Dull.

Inga kommentarer: