tisdag 15 juni 2010

15 juni Tinnertrasan vandrar mellan husen...

Det börjar närma sig - Bohuslän ligger illa till. Snart kommer Tre Typer till området, alla i olika grader av förvirring. Det är jag, Micha och Petra.
Jag inviger ytterligare en väska. Den är full nu. Inget schampo då med andra ord.

På Friskis kan man få sin träningsinsats utprintad.
"Det var en gedigen bunt", säger tjejen bakom disken.
189 pass! Slår man ut det på tiden blir det 3,3 pass i veckan. Vilket inte låter så mycket. Men det är ju fördelat på veckor då jag har varit bortrest också.
Jag är typ nöjd.
Men vänta - nöjd får man inte vara. Det är omodernt. Man måste fortsätta vara hungrig. Ambitiös hette det visst.
Jag är trött.
Men pigg.
Samtidigt.

Skulle tvätta av cykeln nere på gården. Cykeln jag inte har använt. Dammig och nedkletad av pollen. Men var är nyckeln?
Den har hängt på nyckelknippan men jag häktade av den för ATT INTE TAPPA BORT DEN. Och gissa vad.
Nu vet jag inte var jag har lagt den.
Jag blir så trött.
På mig själv.
Har ingen att skylla på.
Är det därför folk inte skiljer sig?

Inga kommentarer: