onsdag 23 juni 2010

23 juni Restenäs

(Inte min bild)
Det intressantaste med hela resan var den exklusiva guiding-tur mitt resesällskap bjöd på runt UMU:s (Ungdom med uppgift) område i Restenäs.
Jag tänker inte försöka beskriva något han sa, inte för att det är hemligt eller konstigt, fast jo, lite men mer att jag inte vill ta hans berättelse.
Låt oss säga så här: fascinerande, underhållande och man börjar fundera på hur olika bakgrunder vi har, vi människor.
Hur glad jag är att han, liksom jag, har vuxit upp på landet, naturskönt, i lugn & ro och i trygghet.
Att vara elva år och slå dank på darrande storstadsasfalt - typ nej tack!
Och förresten så lugnt var det kanske inte.
De var riktiga rövare, hans bror och han. Vilka upptåg.
Emil - släng dig i ladugårdsväggen!
Eller som mannen vi pratade med sa: "You are basically famous around here".

Inga kommentarer: