tisdag 22 juni 2010

22 juni Lite från resan

Det är lite si och så med att blogga under en resa. Om man överhuvudtaget når en internetuppkoppling.
Så här ligger det till: I torsdags ramlade jag rakt in i en storrea i Nordstan. Det var ju inte riktigt planerat. På kvällen körde vi det där tre rätter på tre timmar-upplägget. Upp-och ner med kameran och stativ. Tro’t eller ej: nu har jag ätit ostron och det var inte så pjåkigt.
Inte alls. Jag blev helförvånad.
Fredag: Spahotell Vann. Lyxkänsla, fruktansvärt god mat och härlig spapool.
Först fick vi en rundtur på hotellet. Jag tog anteckningar och skissde upp vilka bilder som skulle fotograferas senare.
Sen tassade vi ned i vita morgonrockar och slängde oss i varm pool, 32 grader. Det fanns också små specialpooler med dofter, där låg temperaturen på 38 grader.
Nice & coosy.
På kvällen åt vi en jättegod middag, fisk givetvis. Och jag åt en efterrätt: creme brûlee med citron sobet och hackad melon med passionsfrukt och kola sås.
Jag dog.
Lördag: Hasade ned innan frukost och vaknade till liv i blomsterpoolen med fågelkvitter. Efter frukost och fotografering packade vi bilen och for till Smögen.
Smögen är ett overkligt ställe; Smögen har man ju hört talas om men jag har tror att det har varit ett område inte en enskild plats.
Smögen är typ seglarstuk i kubik. Nere vid hamnen är det ett jytter av små hus och smala, smala gränder. Lite väl anpassat för turister. Lite i utkanten av ”byn” hittar man dock fantastiska klippor.
Väl värt ett besök.
Nu sitter vi på B & B Rosenhill i Grebbestad, dricker rosévin och slappar. Micha käkar kolakaka och tittar på ”The hills”. Petra slumrar.

Inga kommentarer: