tisdag 17 juni 2008

Jag håller på med bilder, två uppstättningar till två olika utställningar. Till båda tänkte jag trycka på canvas men jag kan ändra mig. Om jag vill och om det behövs.
För att spara lite pengar tänkte jag göra monteringen själv, det vill säga spänna upp canvasen på kilram.
Låter inte så svårt?
Nu är det så här att ramarna jag ska använda är dem jag köpte i Argentina och de har udda mått.
Det här kanske inte blir så lätt som jag trodde. Allt handlar om pengar. Man kamouflerar det genom att säga "det är roligast att ha gjort allt själv". Som om det vore nödvändigt att trycka boken man har skrivit!
När jag googlar på ämnet i fråga visar det sig att det finns kurser hur man spänner en kilram! För 1300 kr! Och här tänkte jag fixa det själv.
Jag måste ringa nån...
Nåväl. Jag väntar på provexemplaret och ser hur det går. Annars får jag lösa det på annat vis - med pengar.
Jag säger bara öljettering.

Inga kommentarer: