torsdag 6 september 2012

6 sep Det här med Robinson...

"Robinson" kan man alltid ha åsikter om. De flesta fnyser när jag nämner programet.
Det har väl helt enkelt spelat ut sin roll.
Men.
Rent produktionsmässigt förstår jag inte riktigt vad TV4 håller på med.
Blekare upplaga har sällan skådats.
På pappret såg det väl spännande ut: "Robinson - revanschen" men ack sån gäspning.
Bara att hålla på mata programmet varje veckodag istället för den stora familjeunderhållningsdagen.
Visst skickar man ut lite vibbar då - så här mycket tror vi på upplägget.
Så man kastar in några legender: Martin Mellin, Zübeyde och senaste vinnaren i raden, charmige polisen Mats Kemi.
Men det räckte inte.
Sen kom kardinalfelet - man knuffade bort storfavoriten Leif.
Hur tänkte man nu?
Det är så ospännande att jag filar fötterna när jag tittar på programmet.
Robban är underhållande på sitt vis men irriterande självgod. Han och resten av Sverige (vi idioter som tittar!) vädrar promenadseger.
Än är väl inte loppet kört för min favorit, Anna men medge att det inte är någon rysare direkt.
Plus - Mirre... Stor besvikelse.

Inga kommentarer: