onsdag 12 september 2012

12 sep Om att byta mobilabonnemang...

Jag skulle vilja ha ett mobilabonnemang som har en total fast kostnad. Inga extra uppkopplingsavgifter, utan typ 1 gbs surf och allt annat fritt - oavsett om jag ringer för det eller ej. (Trust me -I do).

Därför har jag kollat upp mobilabonnemang och detta ger vid handen: 
Nästan alla intressanta aktörer erbjuder abonnemang med fasta priser. Som jag ringer idag håller jag mig inom gränserna för alla abonnemang (hyfsat samma pris) problemet uppstår när jag tar bort den fasta telefonen all together. 
Då blir det en annan ballgame. Jag pratar nämligen rätt mycket på den. 
Då är fast kostnad nödvändigt. 
Skönt. Nu har jag steg ett ur världen - kartläggning.
Nu kommer beslutet...

Sammanfattningsvis: Om Telia hade haft ett sådant abonnemang, hade jag varit kvar. 

Inga kommentarer: