fredag 9 september 2011

9 sep Fredag men inte för mig

Fortsätter att kartlägga kommande resemål.
Inser mer och mer att det blir en viss typ av resa. Jag har inte så många dagar på mig.
Tänker: hur skulle det vara att komma till Stockholm några dagar.
Har man tid att sitta på Långholmens strand och filosofera en stund? En mysig och minnesvärd stund men som turist gör man ju inte sånt - sånt man borde.
Istället springer man runt i stadsdelar och vid platser som nån reseboksförfattare har pekat ut åt en.

Köpte lite kläder idag.
Nya byxor.
Tänker inte se ut som en Lopp-Loella när jag åker på semester.
Gick en snabb promenad, en omväg hem.
Fick dåligt samvete över slarvet med träning denna vecka.
Smet in på Lidl och köpte nyttig mat.

Började ett sömnadsprojekt och blev påmind över mitt ovänskap med symaskinen.
En anledning till varför SCA tog slut för min del.
Jag ville inte sy längre.
Det gick åt pipsvängen.
Men jag har hittat en genväg...

Bosses Råd & Stöd har invaderat min innergård idag. Partytält, "kejtrad" mat och musik.
Rödluvan satt i fönstret och tittade på spektaklet.
Sen slängde hon sig över tyget jag skulle klippa.
Nu ligger hon utpumpad på naket och kallt golv.

Inga kommentarer: