onsdag 7 september 2011

7 sept Kartlägger världen

Idag fyller Julius år. Hipp hipp!

Ett dumt beslut men jag vaknade 05.20 och tyckte det var uppkäftigt tidigt, så jag somnade om.
Vaknade 10.48 istället och halva dagen var småsabbad.
Aldrig får man vara riktigt glad.

Har rest vid skrivbordet idag.
I tysk ordning har jag kartlagt bilder och text på olika resemål som stundar.
Men efter ett fika med Peter häromdagen, kunde vi konstatera att det finns en problematik med det.
Han berättade om en resa till Egypten. Han ville naturligtvis till Luxor men inte resesällskapet.
Han böjde sig återhållsamt irriterat men förstod sen att det var det bästa, ibland ska man inte pressa in för mycket i en och samma resa.

Det är lätt att sitta vid en karta och tycka att Stockholm verkar ju nära Riksgränsen.
Ja, om man tittar från månen ja!

Har idag kartlagt Venice, Santa Monica och börjat med SF.
Just nu har jag mest lust på Haight Ashbury och hippiekvarteren.
Egentligen vill jag sitta på en hög punkt, dricka rosé och kontemplera över världen.
Eller ligga i en pool. Gärna kvällstid med en glittrande stad nedanför kullen.
Najs.

Inga kommentarer: