söndag 11 september 2011

11 sep Tio år senare

Jag öppnar dörren och det luktar nybakat.
Äppelpaj.
Syrran sätter tänderna i den och himlar med ögonen.
Vet ni vad jag gör?
Jag dricker kaffe och ratar.
Är det dumt eller har jag karaktär?
Just där och då kanske.

Drömmer konstiga drömmar.
När jag får sova.
Det är nämligen halvdåligt med den varan.
Stapplar omkring i en karta över San Fran.
En karta.
Verkligheten är en karta.
Hooverar ovanför en karta.
En hel natt - det är lite tröttsamt.
Tröttsamt även om man bara sover fem timmar.
Kanske just därför.

Min utflykt är inställd.
Jag har ont i halsen men hon jag skulle med har ändrat planerna och vi blev liksom överens ändå!
Det innebär kurering och en liten sovmorgon.
Har jobbat helg ändå.

Var är miljonerna?

Vem ska trösta knytet?
Knytet=jag.

Undrar hur det går för Misse?

Framsteg: jag har känslomässigt accepterat att sommaren är över.
Tog några veckor.
Det är OK.
Men knappt.

Inga kommentarer: