onsdag 14 september 2011

14 sep Blanketter är jobbiga!

Glömde kvällsmat.
Förutom frukost har jag ätit 80 g rökt lax och två ägg med lite majo.
Åsså några räkor.
Det är liksom lite för lite, eller hur?
Hungrig!

Idag har jag gjort ångestladdade saker.
Jag har ansökt amerikanskt turistvisum.
Jag hatar blanketter.
Allt kan gå fel men jag tror jag gjorde rätt.
Vi får väl se.

Printade ut resehandlingar, boendet i SF, reseförsäkningspapper (nojjig - printar ut två!)
Har laddat ned resebolagets app i telefonen.
Ingenting får gå fel.

Kartorna över de olika stadsdelarna i SF ligger på hög.
Måste vara förberedd upp till tänderna.

Gjorde Statin Städ i köket.
Herre gud vad det är äckligt med damm & flott ihop.
Cilit Bang är en fantastisk produkt.
Och nu är det rent!
Måste fixa ugnen också.

Hann tvätta också.
Alla vita särkar & skjortor som fladdrade runt på Bollywoodfesten, fick sig en tvätt.
De ska upp på vinden igen.

Sommarens myggnät är också på vinden.
NU är sommaren över.

Och grovsoprummet är tömt så nu kan jag släpa ut mitt gamla skrivbord.
Jag bockar av från min kladdiga lista.

Fick just ett bekräftande mail från den vänliga tjejen i SF, där jag ska bo. B&B med andra ord.
I LA blir det lite andra tongångar...

Varför denna reseångest?
Jo, jag har lite andra saker att stå i som hänger ihop - kattvakteri, jobb, fixa med lgh.
För helt plötsligt fick jag ett samtal igår om att vår julresa har blivit flytta på - tidigarelagd av charterbolaget.
Fick panik och ville spy.
Ringa runt och fixa.
Det här är inte ett dugg kul när man är mitt uppe i en annan planering.
Lite svårt att "vara i nuet" som alla tjattrar om - när man i baddräkt ska räkna ut hur julen ska te sig.
Framförhållning är ett vackert ord men när förutsättningarna ruckas...
Därför var visumansökningen jobbig.
Plus.
Nu är jag jävligt less på att stava mitt namn utan H.
Det krånglar till det.
Det blir vinterns projekt.
Lägga till ett dyrt jävla H.
För övrigt - allt löste sig. Peppar, peppar...

Inga kommentarer: