tisdag 6 september 2011

6 sep Jag har skostorlek 39 och gör inget med håret när jag stiger upp men fixar lite efter duschen

På Facebook skriver folk kryptiska inlägg: "42 cm, 7 min".
Sett det på flera håll så igår tog jag mod och frågade vad det handlade om.
Skostorlek och den tid man lägger ned för att fixa håret. Cm lägger man tydligen bara till för att.
Min spontana tanke var som jag också skrev: Ska det vara roligt?
Jag menade inte att vara bitsk eller så. Jag förstod inte det roliga. Seriöst alltså.
Gulliga Julle svarade nåt i stil med att man gör det mot bröstcancer.
Jag skrattade rakt ut.
För mig är det som att tända ett ljus för Engla i köksfönstret man inte har.
Jag förstår inte.
Jag förstår verkligen inte på vilket sätt dessa inlägg kan ha för betydelse. Förutom att det blir en gåta för oss andra att knäcka.
Nu hittar jag inte inlägget men det spelar mindre roll.
Jag är väl en elak människa.
Men nåt ljus tänker jag inte tända.

3 kommentarer:

Anonym sa...

& du menar att alla andra inlägg på facebook har så stor betydelse? Cheers, Aina

Anonym sa...

Nej det menar jag inte. Men det är inlägg som är bara det - inlägg, tips på aktiviteter, film, musik. Ibland intressant. Ofta ointressant så som mina inlägg här. ett vardagligt liv. men att tror att man bidrar nåt genom att tända ett ljus eller stoppa bröstcancer - det kanske är nåt som jag missar. Varje gång du trycker på knappen skänks pengar. Ja då kanske - men från vem?/Inger-Iona

Anonym sa...

:-)