tisdag 9 augusti 2011

9 aug Funderaringar & planeringar

Undrar vilken strategi man ska lägga upp denna höst - på alla områden?
Det finns inget utrymme. Man måste bara fram med blanka stövlar och marschera runt i sitt eget liv.
Vilken härlig känsla att bli headhuntad.
Det var ett tag sedan.
Mitt liv består av att jag tigger.
Förnedrande?
Släng en blick mot Afrika så ändrar man perspektiv.
Men mitt liv är ju här!

Såg två filmer igår som jag har längtat efter. Den ena var en Goonies-variant. Mysig.
Och den andra en sci-fi thriller vars slut gör mig förvirrad.
I sängen krälade jag & Luvan.
Fläkten stod på.

Första dagen på gymet på evigheter. Aerobicsen har inte börjat ännu.
Natalie Oja kommer inte att hålla i några aerobicspass. Hon som är så bra!
Jag sätter mitt hopp till Johan och Jossan. Heja, heja!
Upplägget är gym, aerobics och powerwalk. Jag stryker basgympan ur kalendern.
Trevligt folk men det här ger mig mer.

Ett annat nyårslöfte (augusti är en nystart, ett nyår) är att förnedra mig ännu mer och springa runt med fotoväskan vidöppen.
Stöveltramp, som sagt.
Vila kan jag göra på mina två inplanerade semestrar.
Eller: den ena är ju arbete ju!

Inga kommentarer: