onsdag 10 augusti 2011

10 aug Tjugotre år senare

Möblera om. Bara man har plats.
Mamma låg i bland på min säng och försökte möblera om min lägenhet.
Hon funderade och funderade. Efter en lång stund suckade hon: nä, du har möblerat det ultimat.
Rätt ofta kommer det hem folk till mig och säger: "Varför har du inte det si och så?"
Jag blir aldrig arg men ibland tycker jag att det är lite, lite fräckt som om jag inte har tänkt till.

När rika människor möblerar om, köper de helt enkelt nytt.
Idag kan man verkligen fynda på blocket när det gäller begagnat. Världens finaste möbler skriker efter en nytt ställe att husera på.
Folk tror att de ska få det sålt men ibland måste sofforna skänkas bort för ingen vill ha dem.
Ett sorts överflöd, eller hur?

Att möblera om är ett överkomligt sätt att göra en make-over som inte kostar mer än svett, lite tjafs om sladdar och några kaffepauser.

Pröva - det är riktigt skoj!

Inga kommentarer: