torsdag 11 augusti 2011

11 aug Yet untitled

Vad lider man av när man "have to swim".
Jo, man lider av vinterrädsla. I alla fall jag.
Båda mina fläktar är avstängda och golvet är iskallt. Bör stänga fönstret fast det GÅR MIG EMOT.
Annars är risken överhängande att jag får muskelinflammation i benet som jag fick den där hösten när jag hade fönstret öppet en bra bit in i oktober.

Har handlat en avancerad picnic tills imorgon. Måste stiga upp early om man skall få till det här. Det mulnar till nämligen vid kl 14.
Enligt DN har SMHI den bästa vädersajten.

Blev bjuden på kaffe idag. I fransk stil satt vi och fejsade världen som passerade utmed gatan.
Värld och värld - det var ganska tomt. Var alla på Valhallavägen? Eller på jobbet?

Botade träningsvärk med mer träning.
Styrketräning och en snabb 30 minuters promenad på eftermiddagen i kombi med ärenden.
Svettig slängde jag mig sen i sängen och försökte föra en konversation med en hickande individ.
Det var roligt men tämligen svårbegripligt.
Den röda tråden klipptes av med en tredje part som lyfte på luren i ett annat rum och sa lustigheter.
Jag skrattade och träningsvärken i magen gjorde sig påmind igen.
Vilodag imorgon.
Vila och vila. Det blir utflykt!
Och det blir jobb i helgen.
Sen är det dags att både städa, sortera, göra bokslut, dra upp nya planer och fokusera.
Stöveltramp - det är det som gäller!

Inga kommentarer: